poniedziałek, 14 grudnia 2015

13 superpokarmów roślinnych, które warto włączyć do diety.

  1. NASIONA CHIA - Zawierają dużo Omega-3, przeciwutleniaczy i błonnika. Możesz dodawać je do wszystkiego: smoothies, sałatek, deserów, czy napojów.
  2. ZARODKI PSZENNE -  Minerały, błonnik i białko sprawiają, że zarodki pszenne to cenny składnik, który możemy dodać do smoothies lub zastąpić nimi mąkę w wypiekach.
  3. PYŁEK PSZCZELI -  To szybki zastrzyk energii. Zawiera dużą dawkę aminokwasów i witamin z grupy B. Pomaga w walce z alergiami sezonowymi. Dodawaj pyłek do jogurtu lub koktajli.
  4. SPIRULINA -  Nie przepadasz za zieleniną? Spirulina w proszku rozwiąże ten problem. Dostarczy ci chlorofilu, białka, wapnia i innych cennych składników odżywczych, których źródłem są zielone warzywa liściaste.
  5. JAGODY GOJI -  Dostarczą ci niezbędnych aminokwasów, antyoksydantów i białka pochodzenia roślinnego. Są również dobrym źródłem błonnika i żelaza. Jedz je solo, dodawaj do sałatek, zup lub wypieków.
  6. OLEJ KOKOSOWY -  Dostarcza organizmowi niezbędnych kwasów tłuszczowych i zwiększa odporność. Stosuj go do smażenia, pieczenia i deserów. Ma również cenne właściwości kosmetyczne.
  7. SARDYNKI -  Te maleńkie rybki są bogatym źródłem witaminy B12, kwasów Omega-3, białka i niezbędnych dla zdrowia minerałów. Korzystnie wpływają na serce.
  8. SIEMIĘ LNIANE -  Dostarczą ci żelaza, błonnika i kwasów Omega-3. Żeby zwiększyć wchłanianie substancji odżywczych i uwolnić zamknięty w nasionach olej, przed spożyciem przemiel je.
  9. MIÓD -  Miód ma właściwości antyseptyczne i przeciwbakteryjne. Stosowany na skórę zwalcza niedoskonałości. Możesz stosować go zamiast cukru, pamiętaj jednak, że po podgrzaniu do temperatury przekraczającej 40°C straci on swoje właściwości. Nie należy podawać miodu dzieciom poniżej 12 miesięcy.
  10. PROSZEK MACA -  Bogaty w składniki odżywcze korzeń maca pozwala pokonać stres i przemęczenie. Doskonale smakuje dodany do deserów i smoothie.
  11. KOMOSA RYŻOWA -  Uwalnia od wzdęć, dostarcza dużej ilości białka, nie zwiera glutenu. Komosa ryżowa to wartościowy składnik, który sprawdzi się w większości przepisów.
  12. ZIELONA HERBATA MATCHA -   Na pewno znasz właściwości zdrowotne zielonej herbaty. Sproszkowana matcha ma ich aż 10-krotnie więcej. Możesz wykorzystać ją do sporządzania koktajli, jako dodatek do wypieków lub składnik maseczek na twarz.
  13. KAKAO DESEROWE -  Kakao deserowe to lepsze źródło antyoksydantów, niż gorzka czekolada. Posyp nim jogurt, lody lub dodaj je do wypieków. Doskonale smakuje jako składnik koktajli i deserów. 

9 komentarzy :

  1. uwielbiam maseczki ze spiruliny, kiedyś łykałam spirulinę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy komsa ryżowa nie jest gorzka? Raz się sparzyłam na mące z amarantusa,fe!

    OdpowiedzUsuń
  3. :) zapraszam an rozdanie ZOEVA http://madziakowo.blogspot.com/2015/12/rozdanie-wygraj-paletke-zoeva.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo produktów znam i jem, a z tych nieznanych zainteresowała mnie ta zielona herbata matcha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej Gosiu :)
    Przeglądam zgłoszenia do rozdania i nei widzę Twojego polubienia strony.
    Jeśli polubiłaś a ja nei widzę to proszę o odlubienie i polubienie https://www.facebook.com/ujrzecsiebie inaczej ni bede mogla zaliczyc zgloszenia a chciłabym aby wszyscy zostali zakwalifikowani dlatego daję znać o takich niedopatrzeniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja nie wiem... mój facebook nie chce współpracować w takim razie bo nadal mi się nie wyświetlają wszyscy lubiacze :/ ahhhh zdenerwować się to mało :/

      Usuń
  6. Używam nasion Chia i zdecydowanie polecam :).
    Piękny nagłówek, jak i cały blog! ♥ Wesołych świąt ;)
    Zapraszam do mnie- Not Always Normal♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wpis. Zastanawiałam się nad zieloną herbatą matcha ale nie wiem gdzie można ją dostać :/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka