niedziela, 23 października 2016

Fitomed: Hydrolat oczarowy



Właściwości: 

  • ma silne właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne 
  • działa ściągająco, antybakteryjnie, łagodząco
  • wspomaga gojenie i regenerację podrażnionej skóry 
  • odświeża 
  • zmniejsza zaczerwienienie 
  • wzmacnia i zwęża naczynka
  • reguluje pracę gruczołów łojowych 
  • wspomaga walkę z wolnymi rodnikami 
  • działa przeciwstarzeniowo 
Zastosowanie: 
  • do produkcji kosmetyków jako faza wodna
  • jako tonik do twarzy 
  • jako płyn po depilacji, by złagodzić podrażnienia 
  • do rozrabiania maseczek w proszku 
  • okłady na rany, oparzenia, także te słoneczne 
  • kompres na opuchnięte oczy 
  • rozcieńczanie szamponów w stosunku 1:1 (łagodzi działanie szamponu oraz wygładza i odżywia skórę głowy)
  • wcierka na skórę głowy przy walce z łupieżem 
Moja opinia: 
Hydrolat ma delikatny, ziołowy zapach, czuć w nim trochę cytrusy, ale to pewnie za sprawą dodatku zapachu cytrynowego. Jest bezbarwny i lejący. 
Miałam okazję używać go w momencie, kiedy nie miałam większych problemów skórnych, więc trudno mi stwierdzić czy działa gojąc na zmiany trądzikowe. Na pewno odświeża skórę i sprawia, że staje się ona promienna. Łagodzi zaczerwienienia i opuchliznę pod oczami. 
Obecnie przeszłam na minimalizm w pielęgnacji, ponieważ moja skóra reaguje wielkim łojotokiem i trądzikiem. Możliwe, że to przez antybiotyki. Ale wezmę pod uwagę zastosowanie tego hydrolatu. 

Będę aktualizować post w miarę wypróbowywania nowych możliwości zastosowania. 

Stosował ktoś z Was? Może znacie jeszcze inne zastosowania? 

Pozdrawiam :)




PS. Może ktoś z Was poleci coś na te okropne grudki na czole? Normalnie ich nie widać, jeśli by się nie przyjrzeć z bliska, ale chcę się ich szybko pozbyć. Może jakiś krem? 

5 komentarzy :

  1. Nigdy nie miałam hydrolatu, ale oczarowy najbardziej mnie ciekawi ze względu na właściwości ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiło mnie zastosowanie, nigdy nie miałam

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam hydrolat oczarowy z innej firmy i bardzo go lubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie używałam hydrolatów.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka